Obiektywy do bezlusterkowców (Olympus, TTartisan, Venus Optics, Irix)
- Stabilizacja tak/nie: tak
- Do matryc: Micro 4/3
M.Zuiko Digital ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO oferuje praktyczny zakres ogniskowych, który umożliwia swobodne uprawianie fotografii przyrodniczej czy sportowej. W połączeniu ze znakomitą, niezwykle wydajną stabilizacją obrazu tworzy narzędzie niezbędne każdemu entuzjaście podglądania natury czy ukazywania emocji w trakcie rywalizacji sportowej. Dzięki zastosowaniu formatu Micro 4/3 i telekonwertera uzyskuje się maksymalne przybliżenia odpowiadające ogniskowej aż 2000 mm.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Ultraszerokokątny obiektyw przeznaczony do aparatów z mocowaniem Sony E. Cechą, która go wyróżnia, jest fakt, iż posiada on kąt widzenia sięgający 113 stopni (APS-C) przy dużym otworze względnym f/2.8 i jednoczesnym doskonałym odwzorowaniu linii prostych - tzw. obiektyw rektilinearny. Pomimo zaawansowanej konstrukcji i doskonałych parametrów optycznych Venus Optics udało się zachować niezwykle kompaktowe rozmiary obiektywu, które sprawiają, że obiekty idealnie pasuje do bezlusterkowców i gimbali.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Do matryc: pełnoklatkowych i APS-C
Obiektyw o niemalże zerowej dystorsji, który pokrywa sensor pełnoklatkowy i zapewnia kąt widzenia 130,4° i światłosiłę f/2.8. Mobilna konstrukcja wykorzystuje 2 szkła asferyczne i 3 szkła ED, ważąc przy tym tylko 420 g. Jest to pierwszy obiektyw z systemem AF wśród modeli Laowa.
- Stabilizacja tak/nie: nie
- Średnica filtra [mm]: 46
- Do matryc: Micro 4/3
Stałoogniskowy obiektyw o kącie widzenia zbliżonym do ludzkiego oka. Wyróżnia się doskonałymi parametrami optycznymi, w tym doskonałą jasnością f/1.8 pozwalającą na fotografowanie w słabym oświetleniu oraz piękne rozmycie tła. Znakomicie sprawdzi się przy fotografii portretowej lub codziennym fotografowaniu.
TTArtisan 11mm F2.8 zapewnia ultra szeroki kąt widzenia (obiektyw rybie oko) i światło siłę f/2.8, dzięki czemu gwarantuje obrazy o wyjątkowej plastyce. Wyróżnia się niezwykle zaawansowaną konstrukcją, minimalną odległością ostrzenia wynoszącą zaledwie 17 cm i aluminiowym korpusem z anodyzowanym wzorem kolorystycznym, dzięki czemu gwarantuje płynną i komfortową pracę.
Obiektyw szerokokątny z mocowaniem FujiFilm X świetnie sprawdzający się w fotografii krajobrazowej, wnętrzarskiej, architektury czy ulicznej. Posiada precyzyjny mechanizm ręcznego ustawiania ostrości i 10-listkową przysłonę, która zapewnia subtelny efekt bokeh.
Teleobiektyw o ogniskowej 500 mm i światłosile f/6.3, który doskonale sprawdzi się w trakcie fotografowania dzikich zwierząt, zawodów sportowych, samolotów itp. Wykorzystuje duży element ze szkła o bardzo niskiej dyspersji, który zapewnia świetną jakość obrazu. Wbudowane mocowanie statywowe ułatwia użytkowanie obiektywu.
Obiektyw portretowy o specjalnej konstrukcji z 2 przysłonami i elementem apodyzacyjnym, co pozwala na kreatywną pracę z głębią ostrości. Wykorzystuje m.in. 3 elementy o bardzo niskiej dyspersji i 1 element o wysokim współczynniku załamania światła. Metalowa obudowa gwarantuje dużą wytrzymałość.
Obiektyw o niemalże zerowej dystorsji, który pokrywa sensor pełnoklatkowy i zapewnia kąt widzenia 130,4° i światłosiłę f/2.8. Mobilna konstrukcja wykorzystuje 2 szkła asferyczne i 3 szkła ED, ważąc przy tym tylko 420 g. Jest to pierwszy obiektyw z systemem AF wśród modeli Laowa.
Obiektyw Laowa 4 mm f/2,8 Fisheye zapewnia wyjątkowe pole widzenia wynoszące 210 stopni i może tworzyć obrazy o okrągłym polu widzenia (dla aparatów MFT). Dzięki temu możliwe jest stworzenie zdjęć panoramicznych 360 stopni na podstawie tylko 2-3 zdjęć. Obiektyw jest przy tym niezwykle kompaktowy - waży zaledwie 135 g.
Ultraszerokokątny obiektyw przeznaczony do współpracy z pełnoklatkowymi aparatami z mocowaniem Nikon Z (obiektyw jest również kompatybilny z aparatami z matrycą APS-C). Cechą, która go wyróżnia jest fakt, iż posiada on kąt widzenia sięgający 110 stopni przy dużym otworze względnym f/2 i jednoczesnym doskonałym odwzorowaniu linii prostych - tzw. obiektyw rektilinearny. Pomimo zaawansowanej konstrukcji i doskonałych parametrów optycznych Venus Optics udało się zachować kompaktowe rozmiary obiektywu, które sprawiają, że obiekty idealnie pasuje do bezlusterkowców.
Obiektyw o konstrukcji opartej na modelu Irix 30 mm Cine, która sprawia, że świetnie sprawdzi się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Posiada uszczelnioną i wzmocnioną konstrukcję zapewniającą swobodną pracę w wymagającym środowisku. Oferuje znakomitą jakość obrazu dzięki zaawansowanej budowie obejmującej 13 elementów w 11 grupach, 11-listkową przysłonę i ultra niski poziom zniekształceń.
Obiektyw o konstrukcji opartej na modelu Irix 30 mm Cine, która sprawia, że świetnie sprawdzi się zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Posiada uszczelnioną i wzmocnioną konstrukcję zapewniającą swobodną pracę w wymagającym środowisku. Oferuje znakomitą jakość obrazu dzięki zaawansowanej budowie obejmującej 13 elementów w 11 grupach, 11-listkową przysłonę i ultra niski poziom zniekształceń.
Wyjątkowo lekki i zgrabny obiektyw przypominający wyglądem pokrywkę na korpus aparatu. Ogniskowa 9 mm (odpowiednik 18 mm dla formatu 35 mm) pozwala na uzyskanie bardzo szerokiego kąta widzenia. Obiektyw charakteryzuje się ciekawą plastyką oraz lekka nierównością naświetlenia. Doskonale sprawdzi się przy artystycznych zdjęciach oraz tzw. street photography. Obiektyw posiada stałą wartość przysłony, bez możliwości zmiany.
Szerokokątny obiektyw o dużej jasności f/2.0. Ogniskowa 12 mm (odpowiednik 24 mm dla matryc pełnoklatkowych) doskonale sprawdzi się w fotografii reporterskiej, ciasnych pomieszczeniach lub fotografii krajobrazowej. Dzięki dużej jasności możliwe jest fotografowanie i filmowanie w warunkach słabego oświetlenia.
Wyjątkowo płaski obiektyw typu zoom o ogniskowych 14-42 mm (odpowiednik 28-84 dla matryc pełnoklatkowych). Doskonale sprawdzi się jako podstawowy obiektyw z aparatami OM-D oraz PEN. Zastosowanie elektronicznego sterowania pozwala na zdalne sterowanie zoomem za pomocą smartfona lub tabletu. Dzięki cichemu silnikowi bardzo dobrze sprawdzi się zarówno przy fotografowaniu jak i filmowaniu.
Podstawowy obiektyw typu zoom przeznaczony do aparatów z mocowaniem Micro 4/3. Zakres ogniskowych pokrywa zarówno szeroki kąt widzenia jak i niewielkie tele. Wyróżnia się lekką konstrukcją oraz niewielką wagą. Jest doskonałym rozwiązaniem jako podstawowy obiektyw dla początkujących fotografów.
Obiektyw klasy Premium o doskonałej jasności f/1.8. Połączenie dużego otworu przysłony z ogniskową 45 mm (odpowiednik 90 mm dla matryc pełnoklatkowych) klasyfikuje go jako doskonały obiektyw do fotografii portretowej. Zapewnia ładne rozmycie tła oraz wysoki kontrast. Szybki AF idealnie sprawdzi się zarówno podczas fotografowania jak i filmowania.
Obiektyw portretowy klasy Premium. Wyróżnia się doskonałą jasnością f/1.8 oraz ostrością, nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie. Połączenie ogniskowej 75 mm (odpowiednik 150 mm dla matryc pełnoklatkowych) z przysłoną f/1.8 zapewnia bardzo ładne rozmycie tła, wydobywając pierwszy plan. Oprócz właściwości optycznych wyróżnia go metalowa obudowa oraz szybki i cichy AF.
Szerokokątny obiektyw o bardzo dużej jasności. Charakteryzuje się jedynym w swoim rodzaju mechanizmem błyskawicznego nastawienia ostrości, z którego możemy korzystać zarówno podczas filmowania, jak i fotografowania (MSC). Ponadto dodatkowa powłoka ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical) niweluje wypalenia i efekt duszków. Jest doskonałym rozwiązaniem w tzw. street photo, w sytuacjach słabego oświetlenia albo wszędzie tam gdzie chcemy rozmyć tło.
Najczęściej kupowane
Porady
Jaki obiektyw kupić do filmowania?
Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad oraz wybraliśmy kilka modeli, którymi powinieneś się zainteresować.
Obiektyw macro. Co musisz wiedzieć przed zakupem?
Szukasz szkła do makrofotografii? Zastanawiasz się który obiektyw da Ci największa zbliżenia? Jesli lubisz robić zdjęcia kwiatom, owadom, biżuterii, koniecznie to przeczytaj!
Jaką ogniskową wybrać? Lepszy szeroki kąt czy teleobiektyw?
Dowiedz się, co to jest ogniskowa oraz kiedy warto sięgnąć po obiektyw 24 mm a kiedy po 100 mm.